California 2005

Hier komt een verslag van onze vakantie in California 2005

Mijn foto
Naam:
Locatie: Zuid Holland, Netherlands

Nothing is impossible !!

zaterdag, oktober 01, 2005

[16e dag] Seaworld

tuut, tuut, tuut :O de wekker !! jeetje dat zijn we niet meer gewend, we hebben de wekker maar een paar keer gebruikt in de vakantie. bij deze wil ik gelijk even vermelden dat Jacqie onze eigen reiswekker is vergeten in het hotel in Las Vegas :( dus moesten we de wekker gebruiken die in de kamer stond. helemaal niet erg natuurlijk en de reiswekker gebruikten we eigenlijk alleen maar om de temperatuur in graden celcius te kunnen zien. maar goed, we waren iig optijd wakker geworden vandaag en dat is het voornaamste :P
en om heel eerlijk te zijn waren we zelfs te vroeg wakker ;) zal het ff uitleggen ... voor we op vakantie gingen was deze dag een heet hangijzer, of liever gezegd de volgende dag (zaterdag)
want op deze dag hadden we allebij iets wat we wilden doen. ik wilde graag naar een "pimping" car show !! en jacqie wilde naar Seaworld, je raad al wie deze strijd gewonnen heeft :P
maar dat kwam ook vooral omdat jacqie graag zaterdag het vuurwerk in Seaworld wilde zien.
hier kon ik natuurlijk niet tegen op met mijn auto showtje, totdat .... we via een inside source informatie kregen dat je het vuurwerk heel goed vanaf Fiesta Island kan zien :)
nu was de nood om op zaterdag naar Seaworld te gaan al minder en besloten we vrijdag naar Seaworld te gaan en zaterdag naar mijn "pimping" carshow :D
prima natuurlijk, alleen waren de openingstijden vrijdag iets minder lang, een uurtje later open en een uurtje eerder dicht ofzow ...
dat wisten we van te voren al maar we anmen het voor lief ... nee dan Jacqie, kijkt ze de dag voor dat we naar Seaworld gingen nog eens op internet, hoor ik ineens, Seaworld is morgen wel langer open joh ! ik dacht nou das kicke ! hoelaat moeten we er dan uit ?
afijn de wekker dus een uur eerder gezet en op pad naar Seaworld ............ komen we daar aan .. is er echt GVD nog helemaal niemand !! :O hahahaha waren we gewoon een uur te vroeg, omdat jacqie verkeerd had gekeken ! ppfffff , nou ja nix aan te doen, we hadden nu wel het voordeel dat als je voor een bepaalde tijd komt je dus geen parkeergeld hoeft te betalen, á 8 dollar !
dus dat steken we mooi ff in onze zak ;) en eerlijk gezegd was het ook niet helemaal waar dat er nog niemand was, want er stonden dus gewoon al 2 bussen met van die stumperds voor de deur he !! aardig gek.

nou ja na ff gewacht te hebben ging het park dus gewoon een half uur á 20 minuten eerder open ! teminste dat denk je dan, want wat blijkt, je mag er wel alvast in, maar dan kun je alleen nog maar op het pleintje met wat winkeltjes komen. de paden naar de attracties zijn nog gewoon afgesloten OOOowwwww
maar ja beter dan buiten wachten, want nu konden we vast ff ontbijten, van al dat wachten krijg je best honger en het was toch zeker al weer 8 uur geleden dat we wat gegeten hadden ;)
afijn na weer een keer de fout ingegaan te zijn konden we dus het park in. ja ik had aan het begin van de vakantie dus een keer een "smoothie" genomen ergens, dat was toen gewoon een soort Yogho Yogho drankje. maar elke keer daarna als ik het nam, was het gewoon een slushpuppie met heel veel ijs dus. niet echt mijn favorite drankje en zeker niet 's ochtends vroeg als ontbijt :S

toen uiteindelijk het park helemaal open ging (na eerst het volkslied gezongen te hebben) renden we eerst naar de dolfijntjes !! deze waren redelijk dicht bij de ingang, dus waren we er zo.
nou waren wij niet de enige, dus stroomde het gelijk al snel vol. jacqie kon gelukkig nog een plekje aan de waterkant bemachtigen :) en ik ging vast in de rij staan, waar je eten kon halen. nee deze keer niet voor ons ;) maar dolfijnen voer :) je mocht nl. de dolfijnen zelf voeren.
toen de kraam eenmaal open ging was ik snel aan de beurt en kon jacqie met mijn net gekochte vis blij gaan maken ... zij liever dan ik ;) ik moet er niet veel van hebben, al eet ik tegenwoordig wel veel vis, maar die zien er dan iig niet meer als vis uit ;) en hier kreeg je gewoon een bakje met allemaal kleine visjes erin :S
gelukkig kent jacqie geen angst en hoefden de dolfijnen dus niet zonder eten te zitten :D
na nog wat mensen nat gespetterd te zien worden (het zijn best ondeugende beesten) gingen we weer verder. ik weet ff niet meer precies wat we allemaal gedaan en gezien hebben, iig kwamen we na enige tijd aan bij de Dolfijnen show in de grote arena. en net als bij elke andere attractie dachten we redelijk op tijd te zijn, maar zat het gewoon al weer bijna vol :S
die amerikanen gaan echt massaal vroeg bij zo'n show zitten ! echt vaag, maar nou moet ik wel zeggen dat je hier ook wel vermaakt wordt terwijl je wacht, dus eigenlijk is het helemaal niet zo erg :)

zo zaten we dus op de show te wachten en ondertussen speelde er een vent op zijn gitaar en moesten we allemaal meezingen. was wel erg grappig, toen iedereen een plaatsje had gevonden en het tijd was om te beginnen met de show, werden we eerst nog voorgesteld aan een gast gezin. die waren de hele dag V.I.P. in Seaworld (god knows why) ik weet niet meer hoe ze heetten maar het waren iig een vader, moeder, dochter en een zoon. eerst mocht vaders bij de rand van het bassin gaan staan, hij zou een kunstje uitgaan voeren met de dolfijnen, maar werd uiteindelijk natuurlijk helemaal nat gespetterd doordat de dolfijnen voor hem ff een paar "bommetjes"deedden :P dit had als gevolg dat de verhoging waar hij opstond ook nat werd en later nog wel een keer of 4 (bijna) op zijn bek zou gaan :)
het zoontje mocht later naar voren komen en die moest bij de rand gaan staan en zou zodra hij erin was gesprongen met de dolfijnen mee genomen worden en de lucht ingegooid worden, een paar salto's maken en nog meer (onmogenlijke) bizarre dingen :P ze telde tot 3 en dan moest hij erin springen, maar bij 3 pakte ze hem gauw beet en zei dus dat het een grapje was :P hahaha maar hij wilde er echt gewoon in springen :P

nadat deze show was afgelopen, moesten we gauw op pad naar de volgende want die stond op het punt te beginnen. dit was de show met de Sealions ...
hier stonden voor de ingang nog een paar eetkraampjes, met oa de overheerlijke Churos !!! en aangezien we al wat honger begonnen te krijgen, konden we deze natuurlijk niet laten liggen :P
we besloten dat jacqie vast naar binnen zou gaan om een plekje te zoeken en dat ik wel ff wat eten zou halen ... zo gezegd zo gedaan, maar omdat deze show net op het punt stond te beginnen mocht ik niet meer helemaal naar boven lopen waar jacqie zat en moest ik dus beneden bij de ingang op de tribune gaan zitten :(
nou ja ik had iig wel 2 churros erbij ;) en de show was ook erg leuk. ik zat er alleen van te balen dat jacqie de spullen mee had genomen en dus ook het fototoestel :( nu kon ik dus geen foto's maken van de show ... maar wat bleek toen de show was afgelopen en ik jacqie weer bedenen had opgewacht .... zei had wel foto's van de show gemaakt !! :P hahaha valt weer niet tegen :)
als je ze maar goed genoeg africht :D (geintje)

hierna was het tijd voor Shamu !! de killer whale :) dit is ook weer een grote arena met een hele grote bak met water en vooral een heleboel 'wet zones'. ik denk dat bijna de helft van alle zitplaatsen als 'wet zone' is germarkeerd. ik moet er wel gelijk ff bijvertellen dat het dus zo'n 3 keer per jaar regent ten zuiden van LA en met een gemiddelde temperatuur van 21-24 graden, het dus echt niet erg is om nat te worden ;)
we zijn ondertussen helemaal ingeburgerd en zitten dus al zo'n 3 kwartier voordat de show begint klaar op een mooi plekje vanwaar we het goed kunnen zien allemaal. ze lieten ook op het grote scherm een film zien over de soldaten die voor amerika vechten enzow, ff lekker propaganda maken :P en er waren deze dag ook soldaten aanwezig in seaworld die geëerd werden. zo mag je ook als ex-soldaat gratis seaworld in, das toch alleen al een reden om het leger in te gaan zou ik zeggen ;)
verder lopen ook denk ik wel een mannetje of 10 met allerlei souverniers, eten en drinken rond om die aan de man te brengen. net zoals eigenlijk bij het baseball bv. waar ze ook met popcorn en hotdogs rondlopen. verder stromen de tribunes om ons heen al aardig vol en tegen de tijd dat de show gaat beginnen zijn zelfs de invalide plekken bezet (voornamelijk met mensen die helemaal geen moeite hebben met lopen) toen de show eenmaal begon werd al gauw duidelijk dat de in mijn ogen overdreven aangegeven 'wet zones' helemaal niet zo overdreven waren ! tussen de eerste ring en de 2e zeg maar was nog een breed loop pad en zelfs de mensen die daar stonden konden nat worden ! echt bizar gewoon ! verder werden de trainers van de orça's op de rug van de beesten meegenomen en ook zelfs omhoog de lucht in geduwd. dan zie je echt at een enorme kracht zo'n beest heeft, want ondanks dat ze zo groot zijn gaan ze echt al heel snel door het water heen.

na deze show zijn we geloof ik in een restaurantje wat gaan eten en daarna was het tijd voor het trainen van de dolfijnen. ik weet ff niet of ik dat al gezegd had ? (dat krijg je als je er 5 weken over doet om 1 dag op de weblog te zetten :S) maar toen we dus net het park in kwamen en naar de dolfijnen gingen, werd er omgeroepen dat je later op de dag persoonlijk de dolfijnen kon trainen voor een bepaald bedrag. dus hier wilde ik toen jacqie gelijk voor opgeven, maar ik stond al in de rij voor de vis te kopen, dus toen is jacqie der eigen in gaan schrijven en zo bleek later, ook mij :) dus nu konden we samen met de dolfijnen aan de slag. in eerste instantie hoefde ik zelf niet zo nodig toen jacqie zei dat ze mij ook had ingeschreven. ik bedoel jacqie is helemaal gek van dolfijnen, dus ik had zoiets van dan maak ik wel foto's en kan jij met de dolfijnen aan de slag. maar achteraf was ik toch wel blij dat ze het gedaan had, het is echt heel leuk namelijk !!
we kwamen dus bij de bak met dolfijnen aan en we moesten ons een stukje verderop verzamelen. er kunnen er maar een paar meedoen met dit programma en we waren denk ik met zijn 8 of 10en ? ze verdeelde ons nu op met een volwassen groep en een groep met kinderen. (thank god for that) dus waren we met nog een ander stel samen en hadden we dus veel tijd met de dolfijn samen. en zo mochten we dus de dolfijn voeren en leerde we een aantal commando's waar we de dolfijn truukjes mee konden laten doen. oa, een paar verschillende sprongen, een paar spetter bewegingen en ook hem een bommetje laten maken :P en je kon hem zelf een paar geluidjes laten maken wat echt heel grappig was :)
je kan je dus wel voorstellen dat dit een hele leuke ervaring is geweest. eerst zat ik er nog een beetje van te balen omdat we ons hier voor hadden ingeschreven, maar op hetzelfde tijdstip kon je ergens anders in het park ook echt met dolfijnen zwemmen !! en dat was helemaal jacqie der droom natuurlijk. maar dat wisten we nog niet toen we ons hiervoor opgaven. jacqie zelf vond het helemaal niet erg, maar ik vond het wel jammer dat ze nu niet met de dolfijntjes kon zwemmen .... achteraf was maakte het natuurlijk niet uit, want dit was ook heel erg tof ! en hier kon ik zelf ook nog aan meedoen :)

toen we weer een beetje op aarde waren gekomen konden we eigenlijk gelijk door naar de volgende show. dit was echt de tofste show die ze hebben in seaworld vind ik persoonlijk. het is nl. een show met allemaal huisdieren (en een varken) echt heel bizar gedaan, allemaal honden en katten die ze allemaal kunstjes laten doen. okay van een hond wist ik wel dat je die allerlei dingen kan leren, maar van katten :O echt waar, die katten deedden dingen daar sta je echt versteld van ! en helemaal geen ruzie maken met mekaar of met de honden en visa versa.
bij deze show kregen we ook allebij echt een brok in ons keel. op zo'n moment mis je je eigen diertjes ook wel fftjes moet ik zeggen.
verder was het echt een hele grappige show, om een voorbeeld te geven. dan rennen er 3 zwarte katjes achter mekaar aan en springen een pak melk in (geen echt pak melk maar een groot decor stuk) en dan komen er 3 witte katjes weer uitgeklommen. allemaal van dat soort dingen.
echt heel gaaf gedaan iig.
na de show mocht je nog even naar voren komen bij het podium en de hondjes en katten aaien, nou wilde wij dat graag doen, maar een grote menigte van krijsende kinderen had het podium al overgenomen :( dus helaas ....

hierna besloten we ff geen show meer te doen, maar naar de 8baan/waterbaan "atlantis" te gaan. dit is een soort combinatie van een achtbaan en een wildwaterbaan met als thema de verzonken stad van atlantis.
toen we er eindelijk aankwamen, het ligt nl. helemaal aan het uiteinde van het park, was het redelijk druk, maar toen we naar binnen gingen viel de rij best nog mee. we raakten nog aan de praat met een ventje van een jaar of 14 denk ik en hebben heel de tijd over achtbanen en honkbal staan praten, toen waren we ook zo aan de beurt :)
maar wat bleek, toen we aan de beurt waren hadden ze ineens een of andere technische storing :S wij zaten net in het bootje en toen zei hij dat we moesten wachten omdat het nog wel ff kon duren. er was denk ik iets vast gelopen ofzow. zelf vond ik het niet echt een prettig idee, dus vroeg ik of we er niet uitkonden. dat kon en toen kregen we een kaartje dat we later konden gebruiken, zodat we niet weer in de rij hoefden te gaan staan.

toen zijn we nog maar wat nadere dingen gaan bekijken, zoals de Manatee's, Haaien en pinguins.
het was jammer dat het opeens mistig begon te worden, hierdoor was het zonnetje ook weg en kon je bepaalde attracies niet meer doen, zoals de 'skyride' dan ga je met een soort skiliftje over Mission Bay heen en de 'skytower' een hoge toren (256 feet) waarvan je een heel mooi uitzicht hebt op oa de San Diego skyline. maar dat zat er nu dus niet in ivm de mist.
nu had de mist nog een ander tintje, want we gingen dus in een wildwaterbaan, dus je raad het al .... we werden nat !! en niet zo'n klein beetje ook ! had er misschien mee te maken dat we er wel 3 keer achtermekaar in hebben gezeten :/
dat kwam omdat het al rustig begon te worden in het park en we met nog een paar andere mensen in het bootje zaten waar we mee aan de praat raakten en elke keer vroegen we aan die vent van die attractie of we nog een keertje mochten .. en dat mocht dus :P

iig waren we echt goed Soaked !! en nu met het zonnetje achter de mist (ja de mist hangt ook echt enkele meters boven de grond net als in SF een beetje) dus je kan je voorstellen dat we het er niet warmer op kregen :/ maar zoals ik al zei was het een beetje tegen sluitingstijd aan het lopen, hadden we alleen nog 1 dingetje ... het kaartje van Atlantis ! daar moesten we nog in.
dus wij snel weer naar het uiteinde van het park gehaast, waar we gelukkig nog op tijd waren.
dus die hadden we ook nog mooi ff gedaan. hier werd je niet meer nat in en anders konden we toch niet veel natter worden dan we al waren :P
hierna zijn we maar snel naar de auto gegaan en volgens mij voor de eerste (en enige) keer de verwarming in de auto aangezet :P hehehe, en eigenlijk viel het nog wel mee, want eenmaal in de auto waren we uit de wind en dat scheelde al enorm.

toen zijn we iig maar ff naar het hotel terug gegaan, maar ik weet ff niet meer wat we daarna hebben gegeten. volgens mij zijn we helemaal niet meer weggeweest, maar dat moet ik ff aan de hand van de foto's terug kijken, dus dat houden jullie nog tegoed ....