California 2005

Nothing is impossible !!

zondag, oktober 02, 2005

[17e dag] Hotrod's + Vuurwerk ^_^

vandaag beloofde weer een mooie dag te worden. qua weer hadden we zelfs misschien beter vandaag naar Seaworld kunnen gaan (oooowwwww) maar zoals jullie weten zouden we naar de autoshow gaan :)
we hoefden er niet zo heel vroeg uit vandaag, want die show begon geloof ik pas om een uur of 10 ofzow. dus toen we opgestaan waren eerst nog ff op internet gekeken hoe we moesten rijden en toen op pad gegaan. het was maar zo'n 20 a 30minuten rijden denk ik van San Diego in een klein plaatsje Jamul. we besloten onderweg maar iets te gaan eten en het werd deze keer een taco winkel. weet ff niet meer of het Del Taco of die andere was .... maar lekker was het iig wel !! :P verder zijn we onderweg nog ff bij zo'n MEGA store gestopt, echt grappig, je kan echt alles kopen daar !! en in super grote hoeveelheden :D
afijn na enige tijd kwamen we dan bij het terrein aan waar de autoshow werd gegeven. we hadden het redelijk makkelijk kunnen vinden voor de verandering en konden nog voor de ingang parkeren ook :) hier kwamen we ook een bordje van route 66 tegen, op heel route 66 geen borden te vinden, maar hier wel dus :P
eenmaal op het terrein kon je je ogen vergapen aan de ene na de andere koele wagen !! echt geweldig ! wat ik eigenlijk in California zo en zo al overal hoopte tegen te komen (wat heel erg tegenviel) stond daar dus uitgestald op het gras. een heleboel oude amerikanen van gepimpte modellen tot aan modellen die helemaal nog in orginele staat waren.
ik heb hier geloof ik al zo'n 100 foto's gemaakt :P hehehe, jacqie vond het helaas wat minder allemaal, dus ze was blij toen ik klaar was met rondkijken.
we zijn er denk ik een uurtje geweest ofzow, maar het was het zeker wel waard.

we besloten nu San Diego zelf te gaan bekijken, we hadden in Sacramento een handig boekje over San Diego gekocht, dus zo konden we alle bezienswaardigheden zo aflopen.
zo gingen we eerst naar Coronado island. dit is een schiereiland voor de kust van San Diego en die kan je het makkelijkst bereiken door over de San Diego-Coronado Bay Bridge te rijden, wat we dus ook deedden. dit is een hele lange brug die nog een bocht maakt ook. heel apart om er overheen te rijden kan ik je wel vertellen. eenmaal op Coronado island zijn we ff gestopt om wat te drinken bij een echte bierbrouwerij, nl. de Coronado Brewing Company. ik heb wel een biertje geprobeerd daar, maar vond die niet zo echt geweldig. ja het is nog geen grolsch he :P binnen zaten nog een heleboel mensen naar een football wedstrijd te kijken, dat zie je daar heel veel dat ze met zijn allen in een cafe naar football kijken in het weekend.
de volgende halte was Coronado Hotel, of beter gezegd 'Hotel Del Coronado'.
hier hebben ze ook weleens een aflevering van Baywatch op genomen en is echt een heel sjiek spul, waar de echte rijken komen om te overnachten. ook komen hier vaak vele celebs en zelfs presidenten.
toen wij er waren ging er een bruiloft beginnen volgens mij, want we zagen allemaal bruidsmeisjes lopen in een soort gouden pakjes. we zijn nog fftjes in de winkeltjes van het hotel ook geweest, maar daar wordt je niet vrolijk van :S dan mag je echt je portemonee omkeren :S als je hier wat wilt kopen. verder heb je hier een heel mooi uitzicht op zee, omdat het echt aan het strand ligt.

na life of the rich and famous gingen we naar het 'Gaslamp Quarter' dit is echt het oude hart van San Diego. het heet ook het Gaslamp Quarter, omdat de lantaarnpalen vroeger op gas liepen.
dit is ook een van de meer levendige buurten van San Diego, qua eten en uitgaan enzow dan.
je vind hier ook een heleboel oude gebouwen in de victoriaanse stijl gebouwd.
hier hebben we een beetje rondgelopen en nog ff wat gedronken ergens op een terrasje. zo kwamen we ook nog langs een soort ... tja, winkel wil ik het niet noemen, maar het stond er helemaal vol met allemaal bijzondere sportwagens zoals de ford GT40, een paar corvette's en zelfs een hele ouwe ford uit 1930 waar de aankoop bon nog bij zat. hij koste toen welgeteld 665,- dollar :P ook zagen we in de straten van het Gaslamp quarter nog een stretched hummer staan, ook van een of andere celeb denk ik, maar echt heel apart om te zien :)

na the Gaslamp Quarter gingen we op weg naar de marine basis in San Diego. of beter gezegd niet de marine basis zelf, maar een plek waar ze een aantal boten hebben liggen die je kan bekijken. ook erg indrukwekkend om te zien. het leger is altijd goed vertegenwoordigd geweest in San Diego. voornamelijk ook omdat vroeger Mexico nog een dreiging was denk ik en aan de overkant van de oceaan natuurlijk japan enzow ligt. iig ligt in San Diego de grootste marine vloot ter wereld. de zon begon al lekker onder te gaan en we besloten vast Fiesta Island op te gaan zoeken. van hier zouden we nl. een goed uitzicht op het vuurwerk van seaworld hebben ;)

Fiesta Island is een heel populair eiland onder de jongeren. in het weekend is het dan ook goed druk met allerlei mensen die hier van de zon komen genieten. daarvoor is het een ideaal eiland met grote stukken strand en een asfalt weg erom heen.
elke zaterdag mogen er ook vreugde vuren afgestoken worden, hier zijn zelfs speciale bakken voor gemaakt. dus zodra de zon ondergaat zie je overal op het eiland van die vuren aangestoken worden met hele groepen jongeren erom heen. erg gezellig iig.
zo hadden wij ook een mooi plekje bemachtigd met uitzicht op het vuurwerk. tenminste dat hoopten we, want we wisten wel waar Seaworld lag ten opzichte van het eiland, maar vanaf welke plek in Seaworld zouden ze het vuurwerk af gaan steken ? we dachten zelf dat het iets links van ons zou zijn, want daar waren de meeste mensen te vinden. dat bleek achteraf ook te kloppen en om 9 uur (geloof ik) begon het vuurwerk te knallen. eerlijk gezegd was het al iets over 9en, want we twijfelden of het wel door zou gaan omdat de weersomstandigheden misschien niet optimaal waren, het waaide ook een beetje enzo, dus je weet maar nooit. gelukkig ging het gewoon door en hebben we ervan kunnen genieten. toen het vuurwerk afgelopen was verlieten we het eiland, je mag geloof ik na 10en niet meer met je auto op het eiland. dan is het alleen nog toegankelijk voor voetgangers. dus de meeste mensen gingen toen ook weg.
we hoefden maar een klein stukje te rijden want aan de andere kant van Seaworld was de weg naar ons hotel al. ik zit alleen ff te denken wat we nu gegeten hebben hierna. we zijn 1 dag nog bij een hamburger tent wat gaan halen (weet ook ff de naam niet meer, 25+ oleé, oleé) en een andere dag hebben we wat in een supermarkt wat te eten gehaald ....
volgens mij zat het zo dat we na Seaworld naar die hamburger tent zijn geweest en de dag erna na het vuurwerk in de supermarkt wat hebben gehaald, maar dat zal ik nog ff aan jacqie moeten vragen ............