California 2005

Hier komt een verslag van onze vakantie in California 2005

Mijn foto
Naam:
Locatie: Zuid Holland, Netherlands

Nothing is impossible !!

maandag, oktober 03, 2005

[18e dag] Winkelen !!

vandaag hebben we niet zo heel veel gedaan behalve winkelen :P
beetje rond gereden op zoek naar kleding zaken enzow, waren bij een aantal outlet stores geweest, maar daar hebben ze alleen maar kabouterkleding :S

en deze dag gaat de record boeken in, ik heb vandaag maar 6 foto's gemaakt !!! :P
bizar gewoon he ? toch zal ik nog ff een klein verslag proberen te doen van deze dag ... die vooral draaide om 'Paseo del norte' :D

het was een zondag vandaag, maar dat merk je hier dus ECHT gewoon niet ! zondag bestaat niet, iig niet zoals die er bij ons is. en eigenlijk wordt het bij ons ook wel minder, maar hier is echt gewoon ALLES open ! best wel relax eigenlijk.
wij gingen dus vandaag een beetje de winkels af opzoek naar vanalles en nog wat. in eerste instantie wilde we toch wel voor kleding gaan, want jacqie zou toch redelijk makkelijk kelding moeten kunnen vinden hier en ik zocht gewoon Über coole kleding.
dat bleek achteraf behoorlijk tegen te vallen, want waar jacqie in NL wel eens moeite mee heeft, hadden we hier dus allebij last van .... het was er gewoon niet in onze maat !!
echt alleen maar ban die kabouterkleding :S echt balen dus !
waarschijnlijk kwam dat omdat we bij van die outlet stores waren, dat komt dan zogezegd direct van de fabriek, waardoor het goedkoper moet zijn (schijnt tegenwoordig nogal mee te vallen, gewone winkels zijn vaak net zo goedkoop) maar iig hebben ze dan maar een beperkt aantal maten beschikbaar :( echt heel jammer ...

ohja en we waren de dag begonnen in een soort diner (net zoiets als denny's, maar dit was eren vrouwennaam ..) dat was echt heel gaaf en lekker. er reed ook een trein rond door heel de zaak heen boven je hoofd en hier hadden ze echt wel iets van 30 verschillende milkshake smaken !!!
zo hadden ze ook een PINDAKAAS milkshake !!! :P hahaha, geweldig gewoon ! aangezien ik nogal pindakaas verslaafd ebn en iki echt zoiets had van "dat kan NIET lekker zijn" moest ik die dus wel ff proberen ! nou en ik kan je vertellen hij was echt SUPER ! had ik echt niet verwacht, maar hij smaakte echt heel lekker ! gelukkig kregen we maar 2 liter ofzow :S dus had ik nix te klagen.

nou zit ik ff te denken wat voor andere noemenswaardige dingen we nog hebben meegemaakt ...
maar we zijn iig 's avonds wezen uiteten bij de Olive Garden. dat is wel ff leuk om nog te vertellen. moet ik alleen ff terug bladeren om te kijken of ik er al wat over gezegd had ...

ah hier is het : 2e DAG SF, als je vanaf hier ff het stukje leest "we waren de hoek nog niet om" tot "weer naar huis terug (seattle)" dan zie je dat we een dinercard hebben gekregen.
deze diner card was van de keten Darden en je kon hem gebruiken bij oa, de red lobster, smokey bones en de Olive Garden dus. we zeiden elke keer dat we die kaart nog eens moesten proberen te gebruiken en nu kon het dus :) we hadden eerst ff op internet gekeken waar die nou precies zat, maar hij bleek niet eens zo ver bij ons hotel vandaan te zitten. na een tijdje gereden te hebben zaggen we hem eindelijk zitten en konden we de auto parkeren. de naam zegt het al een beetje, maar het is dus een italiaans restaurant. we waren redelijk vroeg, want we hadden al honger gekregen, dus waren we maar vast erheen gegaan. dit bleek geen overbodige luxe, want het is echt een hele populaire tent ! toen we binnen stapten kregen we een ronde schijf mee. die gaat dan piepen als je aan de beurt bent, echt heel makkelijk, dan hoeven ze je dus niet om te roepen ofzo, maar gaat dan ding gewoon af. bij ons ging hij dus al af toen we nog maar net wat te drinken hadden besteld aan de bar, maar later op de avond stond heel de wacht ruimte gevuld met mensen, echt heel druk.
iig hebben wij hier echt heerlijk zitten eten, ik had geloof ik een mixed grill ofzow, echt heel lekker en jacqie had ik gok een zalm ? maar ook heel lekker iig !
nu kwam dus het spannende deel ... het afrekenen !! we hadden dus geen idee hoe die kaart zou werken en wat het op ging leveren. we dachten zelf dat je 10% korting zou krijgen op vertoon van de kaart. eerst dachten we nog dat het misschien helemaal nix zou worden. naast ons zaten nl. een paar studenten en daarvan werd de ene na de andere kaart geweigerd :S wel grappig om te zien, ze begonnen al aardig peentjes te zweten, maar uiteindelijk hadden ze toch een goede tevoorschijn getoverd :)
nu waren wij dus aan de beurt ... ze hadden ons de rekening gegeven en wij geven dus de kaart aan de bediende mee ... nu bleek dus dat het als volgt werkte ... er staat een bepaald saldo op de kaart (dit kun je volgens mij zelf opwaarderen) en dat bedrag gaat dan van de rekening af en het restant wat overblijft (als er wat overblijft) moet je dan met de visa bv. betalen.
nu kwam zij dus terug met de kaart en de aangepaste rekening en wat bleek .... er stond gewoon nog 40 dollar op de kaart !! echt geweldig dus ! we hoefden nog maar een klein beetje bij te betalen en hadden dus bijna voor nix in deze tent zitten eten :P hahaha mooi man, we hadden dus gewoon 40 dollar van die vrouw gehad :D nou waar maak je dat nog mee tegenwoordig :)