California 2005

Hier komt een verslag van onze vakantie in California 2005

Mijn foto
Naam:
Locatie: Zuid Holland, Netherlands

Nothing is impossible !!

dinsdag, oktober 04, 2005

[19e dag] Mexico ... Meeeeexiiiiiiiico ;)

vandaag stond Mexico op het programma. om vanuit San Diego naar Mexico te gaan kost aan tijd maar een minuutje of 20 volgens mij, dus zeker iets wat we wel ff konden en wilden doen nu we toch in San Diego waren. Je mag alleen niet met je huur auto de grens over. of je moet daar weer een extra verzekering voor afsluiten geloof ik.
wij rijden dus over snelweg 5 naar het zuiden tot aan de grens en parkeren daar op een grote parkeerplaats voor een paar dollars. vanaf hier kun je te voet de grens overlopen en kom je in Mexico uit. we verwachte wel strenge controles, want de grenzen zijn hier niet net als bij ons open, maar het blijkt al gauw een wasseneus te zijn. je hoeft echt helemaal nergens je paspoort te laten zien of je spullen te laten controleren. ze zijn hier alleen maar blij als je iets de grens overneemt volgens mij :P wij lopen dus zo Mexico in zonder slag of stoot en komen op een groot plein waar wel 100 taxi's staan. wij zoeken er eentje uit, of liever gezegd wij worden uitgekozen door een taxichaffeur en we zeggen dat we naar Tijuana willen.
zo gezegd zo gedaan en ik denk na nog geen 5 minuten rijden we het centrum van Tijuana in.
je moet je dit gewoon voorstellen als een soort Llorett de mar of Turkije, Turkije is eigenlijk nog beter ja, daar wordt je ook echt bij elk winkeltje naar binnen gelokt met mooie praatjes om vervolgens met een hoop rommel weer naar buiten te stappen. hier gaat het net zo, maar dan vind ik ze in Turkije nog wat vriendelijker eigenlijk en lijken me de mensen ook minder arm.
want in mijn ogen lijkt Mexico me toch echt een 3e wereld land. die gasten doen er echt alles voor om maar jouw geld uit je portemonee te kloppen, ook heel opdringerig zijn ze.
afijn we lopen een paar straatjes rond en besluiten eerst maar ff wat te gaan eten zodat we ook ff een nieuwe strategie kunnen bedenken om die gasten af te poeieren :)
na een hoop eettentjes naar binnen te zijn gevraagd komen we er bij eentje die wat vriendelijker lijkt. het is ook een vrouw, dus misschien helpt dat, maar we gaan iig naar binnen.
we worden gelijk bij het raam neergezet, eigenlijk zit er geen raam in, maar iig bij de zijkant van het gebouw. voordat we eten bestellen krijgen we eerst nog 2 grote cocktails voor onze neus. jacqie had er een zonder alcohol besteld. (iemand moest toch nog terug rijden natuurlijk)
maar zonder alcohol dat kennen ze daar niet geloof ik, want er zat net zoveel in als bij mij en ik kan je zeggen dat was behoorlijk veel ! en dat op de vroege morgen als ontbijt, hij ging dus al gelijk lekker zeg maar.
we hebben intussen al wat te eten ook besteld en wachten geduldig tot het komt. ondertussen is het al leuk om naar buiten te kijken. er komt echt vanalles lang en we zien ook al andere toeristen Tijuana binnen stromen en overal naar binnen gelokt worden. je kan zo zien wie hier vaker komt, want de meeste weten redelijk makkelijk de verkoperes af te poeieren, we besluiten ons ook wat harder op te stellen als we dadelijk verder gaan.
dan komt het eten eraan, ik weet niet meer precies wat we besteld hebben, maar het zal iets van taco's geweest zijn. ik was er zelf niet echt van onder de indruk, maar jacqie vond het goed te eten. we bestellen er nog wat drinken bij, deze keer besteld jacqie maar een ijsthee, daar zit zeker weten geen alcohol in en ik bestel een biertje. een corona op aanraden van het vrouwtje van die tent. ik kreeg er gelijk een vaatje zout bij, en een citroen. dat moest ik er dus allebij in doen en dan zou het echt helemaal geweldig smaken .... nou laat ik het zo zeggen .. Corona zonder zout en citroen erdoor is al niet echt heel lekker, maar dit was dus echt niet meer te zuipen :S bah bah, met veel pijn en moeite heb ik het toch opgekregen :S
we besluiten maar af te rekenen en weer verder te gaan, na eerst beloofd te hebben 's avonds nog terug te komen voor het avond eten. yeah right :S ons zien ze daar niet meer :P oh en wat ook wel grappig was was dat jacqie der ijsthee in een glas van het Rainforrest Cafe Chicago zat :P hahaha.

we lopen iig verder maar al met al valt het toch een beetje tegen dat Mexico. ik denk dat je beter in zo'n Resort kan zitten als je echt in Mexico op vakantie gaat. wij bezoeken iig nog wat toeristische plekken in Tijuana, zoals een stukje muur wat er nog van vroeger staat en een of ander half fietswiel wat omhoog is gezet en besluiten dat het weer welletjes is geweest.
we zijn niet al teveel winkels ook meer ingeweest, want het meeste (volgens mij alles) is toch nep :S nu moesten we alleen nog een taxi zoeken, na een paar te hebben geprobeerd aan te houden, kwamen we bij pleintje aan waar er gelijk een heleboel stonden. dus op weer terug naar de grens ...
daar was het echt het tegenovergestelde van de heen weg, er stonden echt kilometers file op de rijksweg voor de grens overgang ! gelukkig waren wij met de taxi en werden we vlak voor de grens overgang afgezet en hoefden we alleen weer de grensovergang door te lopen. hier was het ook wel redelijk druk en werd er al wat strenger gecontroleerd als de andere kant op. nog niet zo streng als ik had verwacht, zoals bij de vliegvelden bv. ze hoefden niet in je tas te kijken enzow alleen je paspoort was goed. en zo stonden we dus niet al te veel later weer op amerikaans grondgebied :) gelijk maar ff een burgerking ingedoken om naar de wc te gaan en zo gingen we weer op pad om San Diego verder te gaan bekijken.

de eerste halte was niet ver over de grens, het was nl. de eerste missie post in California gesticht door de spanjaarden. er zijn vele missies in California beginnende bij deze in San Diego tot aan de laatste ergens bij San Francisco. in totaal een stuk of 20. deze missie heet iig San Diego de Alcalá en werd in 1769 gesticht. toen we de auto geparkeerd hadden en door de ingang naar binnen gingen, kwamen we eerst in een soort winkeltje waar we besloten om de audiotour te doen. dit houdt in dat je een cassette speler mee krijgt en zo een rondleiding over het terrein krijgt. ik moet zeggen dat het erg interessant was, maar op een gegeven moment wordt het wel een beetje geneuzel in de breedte. wat je dan doet is, het casettebandje stop zetten en de play knop zachtjes indrukken voor de helff ongeveer, dan krijg je een alvin en de chipmunks rondleiding en gaat het een stuk sneller ineens :P hehehe maar nee het was echt een heel mooi gebouwen ik heb ook hele mooie foto's kunnen maken daar, maar het gelul eromheen duurde gewoon te lang. dus zo konden we een beetje vaart erachter zetten ;) toen we klaar waren en het de casettespeler weer inlverde zal die vent wel gedacht hebben, die zijn ook snel terug :P

na Mission San Diego de Alcalá, gingen we verder met een Scenic drive langs de kust omhoog. heel erg mooi en je komt langs alle bezienswaardige plekken. zo zijn we ff bij een stukje gestopt waar ze een onderwater park hebben. echt heel grappig, want dat is dan voor duikers een heel mooi stukje om te gaan duiken. wij konden dat natuurlijk niet zien, maar er waren wel wat mensen bezig om af te dalen naar het onderwater park.

uiteindelijk kwamen we zo weer bij ons hotel uit, waar we ons ff opgefrist hebben en nog even in het zwembad zijn geweest. dat zat nl. ook bij ons hotel en we hebben er toch nog zo'n 3 keer gebruik van gemaakt. echt heel lekker en je kijkt zo op het strand vanuit het zwembad.
nu was het inmiddels al weer etenstijd geworden en we besloten nog ff naar het stukje van gisteren terug te gaan. de Arena Sports Boulevard, op dit stuk zaten nl. nog veel meer eet tentjes en we hadden de dag ervoor al een tent gezien waar we wel ff wilde gaan kijken. die heette nl. chuckEcheese's dus veel kaas das altijd goed :P maar toen we er dus aankwamen en naar binnen gingen, bleek het een kindertent te zijn :P hahaha, we wilde toch best nog wel gaan zitten omdat ze toch veel dingen met kaas enzow hadden, maar we besloten toch eerst nog ff verder te kijken. mij persoonlijk leek het niet fijn om tussen de kinderen te zitten :S
en zo kwamen we dus bij een griek uit ! :D die hadden we nog niet gehad in de vakantie dus gingen we hier een hapje eten. ik moet zeggen dat het mij een klein beetje tegenviel. ik vond het wel heel lekker, maar toch in nederland vind ik hem lekkerder. en ik vond de bediening niet echt top, maar goed verder was het best wel te doen en we vermaken ons altijd wel.

en zo was er weer een dag voorbij, nu begonnen de dagen echt wel voorbij te vliegen, sinds we in San Diego zitten eigenlijk al ....

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hey, alles goed ???
Wat ik me afvroeg .. zijn jullie wel optijd terug voor Jacq d'r verjaardag ???

oh sorry .. dat snappen jullie niet meer natuurlijk .. moment
euhm ..

Hey there, how's it goin' ???

Are the two of you back in holland for Jacky's birthday ???

>:P

Bob.

dinsdag, oktober 11, 2005 11:13:00 p.m.  
Blogger Rene said...

hehehe, yeah man, we'll be back on a friday :)
it's gonne be a long trip tho, we are leaving thursday morning and will arrive friday morning on skiphol ;)
so plenty of time before the party saturday, maybe a little jetlag but who cares :P lol

woensdag, oktober 12, 2005 4:02:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hé stelletje honden,

Hebben jullie voor mij donald duck nog ff de tieftus geschopt??

Komen jullie aankomende vrijdag al terug??

En viert Jacq aankomende zaterdag (15/10) haar verjaardag??

Ik hoor het wel van jullie.

So, hav funn the laste dai(feyenoord-spelling)

Groeten, Jeroen (schuimbekker)

donderdag, oktober 13, 2005 12:25:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home