California 2005

Hier komt een verslag van onze vakantie in California 2005

Mijn foto
Naam:
Locatie: Zuid Holland, Netherlands

Nothing is impossible !!

vrijdag, oktober 07, 2005

[22e dag] Palm Springs & Disney Downtown

nou vandaag was weer een beetje hetzelfde liedje als gisteren, maar dan alleen zonder ontbijt op bed :) we waren weer niet al te laat gaan slapen en ik was dus weer om een uurtje of 6 wakker.
en ging ook weer op pad om wat fotootjes te maken met zonsopgang. nu had ik alleen het briljante idee om naar de brug te lopen die naar Long Beach gaat en vandaar de Queen Mary nog eens te fotograferen. omm eerlijk te zijn was ik in eerste instantie van plan om te gaan lopen, maar met de auto te gaan. alleen was ik de autosleutels op de hotelkamer vergeten en ik had geen zin om weer helemaal naar boven te gaan om ze te pakken :/
dus besloot ik te gaan lopen. was nog best een mooi stukje om te lopen zo langs het water, maar het was toch ook best nog wel ver om te lopen kwam ik al snel achter :( en op een gegeven moment hield het pad op en moest ik op de de weg of net ernaast in het gras verder lopen ... dat leek me niet zo'n goed idee. ik zag al beelden voor me van "nederlandse toerist vermist" of "toerist neergestoken om camera" :S je bent tenslotte toch in LA en ziet er niet bepaald als een local uit ...... dus besloot ik maar terug te gaan :P wel jammer maar nu kon ik ook best nog een paar leuke foto's maken met de opgaande zon achter de Queen Mary.

eenmaal terug op de Queen Mary ging ik daar nog ff op ontdekkingstocht. ik wilde namelijk nog wat fot's vanaf het voordek maken, maar daar kon ik helemaal niet komen. het was echt net een doolhoof die boot en de deuren waarvan ik dacht dacht dat ze toegang tot het voordek gaven waren gesloten :( dus helaas pindakaas en ik besloot weer terug naar de kamer te gaan. Jacqie was inmiddels al een beetje wakker geworden en we fristen ons ff op en kleden ons aan. vandaag zouden we weer uitchecken van de Queen Mary en naar Palm Springs rijden. we gingen dus voor we uitcheckten nog even in de lobby internetten en ik moest ook nog wat foto's van de kamer maken, daar was ik helemaal nog niet aan toe gekomen. na ongeveer een uurtje checkten we uit en laaden al de spullen weer in de auto :P die steeds voller en voller begon te worden. elke keer kochten we weer de nodige spullen die we ook weer allemaal mee moesten slepen :P
zo had ik op Catalina Island weer wat shirtjes gekocht en ik had jacqie ook nog verrast met een kadootje op de Queen Mary. ze had daar namelijk in het winkeltje wat leuks gezien met engeltjes en dat was ik nog ff stiekem wezen komen de dag ervoor toen we naar Catalina Island zouden gaan. toen we in de auto zaten om weg te rijden zei ik dat ik wat vergeten was en dat nog ff moest halen, dus toen kon ik mooi ff dat kadootje kopen :D hehehe, vond ze niet leuk. tenminste ze vond het wel heel leuk, maar ze had nu nix voor mij kunnen kopen :/ tja, vrouwen .....

toen we alle spullen weer in de auto hadden gekregen (wonderbaarlijk !!) konden we de Queen Mary voor de laatste keer achter ons laten en richting Palm Springs rijden. ik kon jacqie nog even een eettent laten zien die ik was tegen gekomen toen ik 's ochtends naar de brug wilde lopen. daar zat onderweg aan het water een hele mooie tent waar je bovenop een dakterras ook kon eten, helaas hebben we daar geen tijd voor gehad en wisten we ook niet dat die er zat. als we weer terug zijn in California over een paar jaar, wil ik graag nog eens op de Queen Mary slapen, maar dan in het weekend. dat is toch wat leuker omdat er dan meer open is en dan kunnen we gelijk bij deze tent een hapje gaan eten :D

het was redelijk druk op de weg, maar gelukkig konden we toch wel doorrijden zonder echt stil komen te staan. we konden ook veel van de carpool lane gebruik maken en dat scheelt. daar mag je dan op rijden als je met 2 of meer in de auto zit (dat zitten wij dus :))
toch viel het ons nog wel ff tegen, we dachten dat het een uurtje rijden zou zijn, maar dat werd gewoon 2,5 uur :S ken je zien hoe je je daar op de afstanden verkijkt ... in eerste instantie wilden we dus ook in Palm Springs ontbijten, maar toen we om een uur of half 11 nog geen Palm springs zagen (we waren om een uur of 9 weg gegaan vanaf de Queen Mary) besloten we toch maar ff naar iets te zoeken langs de snelweg ... en dan het liefst een Denny's !!!!!!!!!! :P
nou en we hadden geluk hoor, want niet veel later zagen we dus ineens borden van Denny's langs de weg staan ! dus gauw de snelweg af en op naar Denny :)

deze keer bestelde ik toch mooi het menu dat jacqie vorige keer had. de lumberjack slam ofzo. iig echt vet VEEL eten voor weinig :D jacqie vond het vorige keer veel teveel, want ze dacht dat ze een klein menu had besteld, maar dat bleek heel veel te zijn. kon je aan de prijs ook niet zien, maar deze keer nam ze dus wat anders, wat wel kleiner moest zijn.
achteraf was dat ook nog wel een groot ontbijt, maar niet zo groot als die ik nu had. echt fantastisch gewoon en je went er ook aan volgens mij. normaal eet ik nooit zo heel veel 's ochtends vroeg, maar gewoon een boterham ofzow.

gauw nog ff naar de wc voor het eten komt en dan bunkeren maar :P we weten het toch wel in zo'n 15 minuten weg te werken schat ik :D niet slecht. iig jacqie vond het wel erg mooi allemaal, zij gaf namelijk 10 dollar fooi ofzow !! :S nou ja maakt ook niet uit, denny is gewoon de BOM en dat verdiend wat extra's ^_^
zo waren we dus klaar met eten en konden we weer verder rijden richting Palm Springs. we waren al een heel eind in de richting en ik schat nog een half uurtje rijden van Palm Springs verwijderd. eenmaal in de buurt van Palm Springs kwamen we eerst langs een visitors center, maar we besloten nog door te rijden tot in Palm Springs. daar hebben we eerst nog even rond gereden en rond gekeken en toen we de Palm Springs Aerial Tramway niet konden vinden, zijn we ff terug gereden naar het visitors center. de Palm Springs Aerial Tramway is een hele grote kabelbaan die omhoog de berg op gaat en waarvandaan je dus hele mooie uitzichten hebt over de regio.
toen we bij het visitors center kwamen konden we gelijk even naar de wc, vooral Jacqie moest heel nodig. zodoende was ik vast naar binnen gelopen en voordat jacqie klaar was had ik de informatie al verzameld :) we moesten namelijk gewoon de afslag verder volgen die we hadden genomen voor het visitors center. dan helemaal aan het eind zou de kabelbaan zijn en ja hoor, we moesten eerst nog een stuk omhoog rijden een beetje de berg in en toen kwamen we op een grote parkeerplaats.

ff een plekje gezocht en gevonden en we konden naar binnen bij het gebouw van de kabelbaan. was wel grappig trouwens, want terwijl we uitstappen komt er een groepje aangelopen van de oudere stelletjes en ze willen een foto van mekaar maken. hoor ik ineens "nee nog een klein stukje verder lopen, tot daar bij die andere mensen" hahaha gewoon nederlanders joh, das ook toevallig he. dus terwijl ze voorbij lopen zeg ik zo "dat zal best een mooie foto geworden zijn" :D
hun ook gelijk verrast natuurlijk. blijkt dat het ene stel al zo'n 20 jaar in San Diego woont en het andere stel voor 4 weken over is uit nederland en worden rondgeleid daar. we gaan iig met zijn allen naar binnen en bespreken zo'n beetje alle plaatsen die we geweest zijn en waar hun nog heen gaan, hun reis was eigenlijk net begonnen. binnen konden we een kaartje kopen om naar boven te gaan met de kabelbaan en wat blijkt, hij vertrekt bijna gelijk als we aankomen bij de lift zelf. het is een hele mooie kabelbaan trouwens en een heel mooi systeem. met contra gewicht, want ze hebben 2 van die bakken eraan hangen en als de ene naar boven gaat komt de andere naar beneden. er kunnen wel 80 man in en hij gaat nog redelijk snel ook, zo'n 21mph (+/- 35 kph) je bent in zo'n 10 minuten bijna 6000 ft (2000 meter) hoger, waar het ook gelijk eens stuk kouder is als beneden :P ik denk dat het een graadje of 10 , 15 scheelde. verder is het echt heel gaaf dat de cabine waar je inzit ronddraaid, dus je krijgt vanzelf alle kanten te zien terwijl je naar boven gaat. ohja en als hij langs één van de 5 torens komt die de kabels onderweg opmhoog houden en extra steun geven, dan gaat heel dat ding schommelen :P heheh niet echt leuk als je het al niet zo op hoogtes hebt, maar ja achteraf was het wel leuk :)

eenmaal boven scheiden onze wegen weer met de andere nederlanders en achteraf toch wel jammer dat we geen email adressen ofzow hebben uitgewisseld misschien, ben altijd wel benieuwd naar andere mensen hun foto's en reis verhalen. plus dat dat ene stel al zo'n 20 jaar in San Diego woonde en werkte, leek me ook wel heel interresant .....
iig gingen we allebij onze eigen weg, wij gingen eerst ff in het gebouw boven rond kijken en hun gingen gelijk aan een hele wandeling beginnen.
hier boven hadden ze ook een souveniers winkel en dat vond jacqie wel leuk want nu wilde ze gelijk ffwat voor mij kopen zoals ik voor haar had gedaan op de Queen Mary :)
nou vooruit dan maar ;) maar ik zei wel tegen haar het wat moest zijn wat me aan deze plek deed terug denken, dus met bv een naam of plaatje erop. toen heeft ze voor mij een stalen flask gekocht met het logo van de Aerial Tramway ^_^ lief he ? kan ik me wiskey indoen als we weer eens naar de bios gaan of de dance parade :D
verder hebben we nog een beetje rond gelopen daar boven door het bos en de rotsen, maar niet al te ver, want dat leek ons toch niet echt slim. we hadden al een slechte ervaring in Sequoia opgelopen, waar we ook een heel pokke eind waren afgedaald en dan moet je dat stuk ook weer omhoog. nou dan ben je verrot :S en we hebben nog een paar dagen Disney voor de boeg waar we ook weer genoeg zullen lopen :P dus we beleven in de buurt en gingen na een uurtje ofzow weer richting de begaande grond :)
we wilden ook niet al te laat in Anaheim aankomen bij ons hotel, want die was al gereserveerd en we konden er dus 's middags al in. dan konden we gelijk nog ff Disney Downtown in en nog ff wat eten.

zo gezegd zo gedaan, en zo zaten we dus weer in de auto richting Anaheim, dat op ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Palm Springs ligt. we konden het hele stuk best lekker doorijden en sommige stukken zelfs 100 mph :P en dat terwijl je maar 65 mag :O hehehe, wel goed opletten natuurlijk en vaak waren er een paar auto's die flink doorreden, dan volgde ik die gewoon :) en ik moet eerlijk zeggen met deze auto heb je het niet echt in de gaten dat je zo snel gaat. het gaat gewoon vanzelf. zo kwamen we dus al vrij snel in Anaheim aan :) eenmaal in Anaheim konden we het hotel ook vrij snel vinden het zat op een hele lange weg tegenover Disney, dus gewoon de borden Disney volgen en uiteraard reden we op de goede weg eerst natuurlijk de verkeerde kant op. maar we zagen al gauw dat de nummers opliepen in plaats van af, dus keerden we om en binnen notime reden we de parkeerplaats van de Tropicana Inn op :)
hier was het alleen een kwestie van inchecken en de kamer opzoeken. we zaten aan één kant vrij van buren en op de eerste verdieping. dat leek me wel fijn,w ant het barst er natuurlijk van de kinderen daar dus daar wil je geen last van hebben ;) waarschijnlijk hebben ze meer last van ons gehad, maar ja ...
we gingen ons eerst maar ff opfrissen na zo'n autorit. het was nl. een behoorlijk warme dag geweest van zo rond de 100 oF wat overeen komt met 38 oC ! dus hoe kun je je beter even opfrissen dan door eventjes in het zwembad te springen :) okay er zaten ook een paar kinderen in, maar we lieten ons daardoor niet tegenhouden :P ff lekker een beetje gek doen in het zwembad daar waren we wel aan toe, heerlijk gewoon :)
na een half uurtje begon de zon al een beetje ondertegaan en we besloten er weer uit te gaan. we konden ons nog even opfrissen en aankleden en dan ff Disney Downtown gaan bekijken. eigenlijk is dit gewoon om nog meer geld uit je broek te kloppen :P maar het werkt wel. zo zitten er heel veel eettentjes, souvenierszaken en nog wat andere winkels veelal op Disney gericht. de eerste winkel waar we ook naar binnen liepen was gelijk DE Disney winkel van downtown, hier hebben ze echt alles wat op het gebied van Disney te krijgen is volgens mij en ook al hou je helemaal niet van Disney (okay dan zou je hier niet eens heengaan) maar dan toch zou je nog met wat leuks naar buiten komen echt zoveel shit hebben ze daar staan !! toen we hier uitgekeken waren hadden we iig een lijstje met dingen die we wel wilden gaan kopen daar :P maar we gingen eerst weer verder Downtown door. we zijn er dus een beetje doorheen gelopen opzoek naar een lekker restaurantje. na veel wikken en wegen kwamen we dus weer bij het Rainforest café uit :) daar hadden we al gegeten in San Francisco, maar dat was zo goed bevallen, dat we er nu weer gingen eten.

ik zal niet verder op de details ingaan, dat heb ik in het verslag in San Francisco al gedaan, maar het was iig erg lekker weer :)
na het eten afgerekend te hebben gingen we Disney Downtown, btw, dat is trouwens fout wat ik zeg, het is Downtown Disney ... ach ja details ... iig gingen we rondkijken en ff naar de Build a Bear winkel ! hier kun je zelf een beer samenstellen en jacqie zat zich daar in Nederland al op te verheugen dus daar konden we niet zomaar voorbij lopen. binnen is het echt een waar kinderparadijs. wat is er namelijk aan de hand, je kunt hier je eigen beer maken, zoals de naam al zegt. dat begint eigenlijk bij het uitzoeken van het soort beer dat je wilt, tot aan het aankleden en een naam geven. we besloten het ook te gaan doen, of iig Jacqie wist het allang, maar ik besloot ook mee te doen :) zo gingen we dus ... eerst ff een beer uitzoeken. ik nam een bruine beer en jacqie een licht kleurige beer. toen was het tijd voor een geluidje erin te zetten, daar ging ik alweer lekker de fout in :S je kan nl. uit verschillende geluiden kiezen, maar eentje kon je zelf wat inspreken. ik dacht dat is leuk, dan kan ik elke keer wat inspreken .... dus die nam ik, maar ik moest eerst ff wat inspreken voor het in de beer werd gezet. ik dus ff wat rots ingesproeken en gaf het aan het meisje, maar wat blijkt nu, ze prepareren het apparaatje zo dat je het knopje niet meer in kan drukken om wat nieuws in te spreken, dus nu kan hij alleen maar dat zeggen wat ik de eerste keer heb in gesproken :S hahaha. nou ja fijn, daarna was het tijd om hem op te laten vullen en je mocht zelf zeggen hoe je hem wou, die van mij is nu iest te hard geworden achteraf, maar ja ... hij blijft wel uit zijn eigen rechtopstaan nu :P nu moesten we een hartje uitzoeken en het erin laten zetten, je kon nog allemaal handelingen uithalen om hem extra sterk, slim of lief enzo te maken ... die van mij is alleen extra sterk :P nu was het tijd om hem lucht douche te geven (ff alle losse haren en pluisjes eraf schrobben) en kon je hem een naam geven en andere gegevens voor zijn geboorte acte in vullen :) als je daarmee klaar was werden die gegevens naar de kassa gestuurd en daar uitgeprint en konden wij de beer aan gaan kleden ^_^
jacqie had gelijk al een hele berg accesoires te pakken, maar ik hield het simpel. een koele tuinbroek en een zonnebril :P meer niet. mijn beer was dus ook iets goedkoper dan haar beer zul je wel begrijpen ;) nu hadden we dus allebij een beer, ohja en de mijne heet Wim en die van Jacqie heet Jacqie hoe kan het ook anders ;) echt grappig zo'n beer maken en ondanks dat het kinderachtig lijkt kan ik het iedereen aanraden :D

zo we waren allebij een beer rijker en wat geld armer, nou had dat ons niet tegengehouden om nog meer winkels in te duiken, maar het feit dat de meeste winkels al dicht gingen/waren wel :/
tja time flies when you're having fun zeggen ze weleens, maar morgen weer een dag toch ? :)
na in de hotelkamer nog even met onze beren gespeeld te hebben vielen we dan toch moe maar voldaan in slaap ........