California 2005

Hier komt een verslag van onze vakantie in California 2005

Mijn foto
Naam:
Locatie: Zuid Holland, Netherlands

Nothing is impossible !!

zaterdag, oktober 08, 2005

[23e dag] Disneyland !!

nou ik heb al aardige lamme vingers van het typen ... en dan moet het langste verhaal volgens mij nog komen en dat is deze dag :P eerste dag van Disney, heb hier ook heel het geheugenkaartje volgeschoten vandaag (zonder dat ik het wist overigens, zag ik pas met leeg halen dat ik geen foto meer had kunnen maken :P)

nou het avontuur ging nu echt beginnen "We're going to Disneyland" :)
we hoefden niet zo heel erg vroeg op te staan want het park ging pas om half of 9 uur open geloof ik op een vrijdag. dus ik had nog even de tijd om me haar te scheren, dat moest ook weer gebeuren natuurlijk :) en verder gingen we nog ontbijten in het hotel. het was niet echt een heel uitgebreid ontbijt zoals we weleens gehad hadden in sommige hotels, maar je mocht zoveel en zo vaak pakken als je wou, dus het was zeker meer dan genoeg :) ik had vandaag besloten me piraten shirt aan te trekken die op Catalina Island had gekocht, dat was geen verkeerde keus, want het is er zo een zonder mouwen en het zou weer een warme dag worden :) verder zou ik die dag nog verschillende keren complimenten krijgen op me shirt en zelfs op me tatoeage nog een keer en dat terwijl jacqie met haar aristokatten tatoeage liep in Disney en niemand die het zag :( volgende keer laten we mickey mouse op je gezicht zetten ofzow, dan kunnen ze er niet omheen jacq :D misschien kwam het ook omdat hij nogal laag zit, maar jka die amerikanen zijn net dwarfs, dus ja .....

nou ja genoeg slap geouwehoer weer, we liepen dus richting Disney en we waren niet de enige zag ik al :O hele volksstammen trokken op richting de ingang van het park. vlak voor de echte ingang kregen we eerst nog even een "Post 9-11 procedure" ze stonden alle tassen te controleren, waarom weer ik niet, want er zat vanalles onderin me tas zoals drinken enzow wat ze niet eens gezien hebben, niet dat je dat niet mee naar binnen mocht nemen dat weet ik niet ..... ik had er zelfs een paar bommen in mee kunnen nemen. en er zitten nog een hoop andere vakken in me tas die ze ook geen aandacht gaven. echt een controle van likmevestje, maar ja het zal wel afschrikken moet je maar denken.

ondanks de grote mensen massa die al op de been was, kon je snel door de ingang het park in. er waren genoeg poortjes om iedereen naar binnen te laten, alleen ging dat niet voor ons op. wij hadden namelijk de Southern California City Pass en die moest je eerst bij een ander loket omruilen voor een pasje waarmee je door de poortjes van het park kon. minor setback, maar we laten ons niet uit het veld slaan en even later staan we dan toch in Disney ! hier werden we gelijk al opgewacht door de nodige Disney figuren :) en na een paar kinderen tegen de grond gemept te hebben kon ik dan op de foto met de Queen of Hearts uit Alice in Wonderland ^_^ yeeeeh de eerste staat erop :)

als je daarna het park echt inloopt kom je eerst op een groot plein met eromheen al allerlei gebouwen met winkels erin, maar ook het huis van de burgermeester een museum en bv. de brandweer kazerne. dat is wel grappig trouwens, want boven de brandweer kazerne had Walt Disney zijn kantoor zitten vroeger. hier wordt ook elke dag het park geopend door de burgermeester van Disneyland en hier is ook een beginpunt van de parade. wij lopen het pleintje over en komen zo op Main Street terecht met aan weerskanten nog meer winkels en ook plekken waar je kan eten. je kan overal goed zien dat ze dit jaar 50 jaar bestaan, overal hangen wel dingen om je eraan te herrineren. wij duiken gelijk even een winkel in ook omdat we de dag ervoor in Downtown Disney wat dingen hadden gezien die we toch wel graag wilden kopen. zo kocht jacqie bv. een leuk petje van Tinkerbell. ik zag niet gelijk iets wat ik gelijk wilde hebben, je loopt er immers heel de dag dan weer mee te sjouwen. toen we verder liepen op Main Street kwamen we bij nog een pleintje, waar we naar links afsloegen, Adventureland in.
zo komen we bij onze eerste attractie aan. het is de Jungle Cruise, waar je met een boot door de jungle gaat. er staat 1 vent voorop allemaal dingen te vertellen en hij bestuurd de boot ook zogenaamd. maar het was echt grappig gewoon wat die vent allemaal zei en deed, allemaal woordgrappen en ik dacht echt nog die moet ik onthouden !! maar ja 25+ olé olé :/

na de jungle cruise zijn we nog ff de boomhut van tarzan ingeweest. je moet het niet gelijk te gek maken natuurlijk hé, maar gewoon ff rustig opbouwen zoiets :P want daarna was het tijd voor Pirates of the Caribbean :) deze hadden we in Parijs geloof ik ook al gezien, maar blijft toch wel leuk. het is gewoon een soort fata morgana ? is dat in de Efteling ? met die boot varen ? weet ik ff niet meer, maar wat het bij deze nog leuker maakt is dat je in het begin dus gelijk al een paar meter keihard naar beneden glijd een donker gat in :P

ik zou eigenlijk het schema van Disney er nog eens bij moeten hebben, want daar staat precies op hoelaat alles begon en hebben we ook de dingen aangekruist die we gedaan hebben. maar ik probeer het maar zonder dan ... volgens mij gingen we na Pirates of the Caribbean weer terug naar het plein waar je het park binnen komt. ze hebben namelijk omdat het park 50 jaar bestaat een speciale ceremony daar. ze laten dan de speech horen die Walt Disney zelf 50 jaar geleden uitsprak toen hij het park opende. en er komen ook allemaal Disney figuren bij en de burgermeester opent het park dan weer voor die dag :) na deze officiële opening gingen we weer terug Adventure land in naar de Enchanted Tiki Room. dit is een beetje in Hawaï sfeer en met allemaal pratende en zingende vogels en hier kon je ook hele lekkere ananas producten kopen om te eten of drinken. na de vogels was het tijd voor Aladdin !!

Dit was meer een kindershow maar wel erg grappig. het verhaal/sprookje van aladdin wordt in een soort toneelstukje uitgevoerd, met allerlei grappen en grollen tussendoor. we zouden de volgende dag nog een andere Aladdin show te zien krijgen die wel voor volwassen was, meer een soort musical. nadat Aladdin afgelopen zijn we weer verder op pad gegaan. ik moet ff nadenken hoe we ook alweer gelopen zijn en wat we gedaan/gezien hebben .... we kwamen iig bij een attractie van Winnie de Pooh uit, maar daarvoor hebben we nog Indiana Jones gedaan (dit is een soort spookhuis idee alleen het karretje waar je in zit schud echt alle kanten op) Tarzan's Treehouse (hier ga je een hele hoge boom in en kom je langs allerlei Tarzan figuren en plekken) New Orleans Square (een pleintje met vooral veel winkels) en the Haunted Mansion (een soort spookhuis, maar ik weet echt ff niet meer hoe dat nou ging ... jacqie HELP O,O !!) we gingen dus iig in de Pooh attractie. we wilden eerst in de Splash Mountain gaan, maar die was helaas nog dicht. ze hadden een technische storing ofzow (dat geeft je altijd een heel fijn gevoel als je er dan eindelijk in zit als hij het wel weer doet :S) nu konden we dus eerst in de Pooh attractie. ja je moet de spanning langzaam op bouwen altijd he, maar ZO langzaam :S hahaha nee het was wel leuk hoor. weer echt iets voor (hele) kleine kinderen, maar ja je bent toch nederlander hé en je wilt eruit halen wat erin zit :P misschien als je in een LSD trip zat dat het het wel spannend was (daar leek het ook erg op) maar nu was het niet meer dan een opwarmertje voor Splash Mountain.

zoals ik al zei was Splash Mountain nog niet open door een technische storing, maar we besloten toch maar in de rij te gaan staan (feyenoord !!) nee maar dat kwam eigenlijk er werden heel veel mensen weggestuurd die in de rij gingen staan maar net toen wij er waren hoorde we mensen met zo'n medewerkertje praten en die zei dat hij over een kwartier open ging ofzow, dus vandaar. wij gingen maar vast in de rij staan, want die was niet zo heel lang meer nadat ze heel de tijd mensen hadden weggestuurd :P we kregen intussen alweer honger (ja je past je zo snel aan in zo'n land he ;)) dus ik zei tegen Jacqie (of zij tegen mij) ga eens wat eten halen :) we stonden nl. niet al te verweg bij eetgelegenheid. dus jacqie op pad om wat eten te scoren, het zou tenslotte toch nog even duren voor de rit open ging .... ooooooooowwwww je raad het natuurlijk al, want de rij begon zich ineens met een redelijk tempo naar binnen te verplaatsen en ik zag jacqie nog niet terug komen :S nou kon ik 2 dingen doen, of me plaats in de rij afstaan (wat niet heel handig was omdat er nu wel een heeele lange rij achter ons was gevormd al en je zal dan zien op het moment dat ik uit de rij stap komt Jacqie ineens tevoorschijn. of ik kon in de rij blijven staan en hopen dat ze nog optijd zou komen voor ik ook naar binnen mee moest met de rij. als dat niet zo was, zou ik haar zeker ff kwijt zijn geweest, ook niet echt handig in het buitenland en allebij zonder mobieltje :S maar toch besloot ik het op het laatste te gokken. ik kon dan altijd net voor ik naar binnen moest nog uit de rij stappen natuurlijk, maar ik/we hadden geluk, want net voordat dat stond te gebeuren duikte Jacqie weer uit het niets op :P nou hadden we alleen een ander probleem erbij ......... we moesten GLOEIEND HEETE (nieuwe spelling ;) patat in 2 minuten naar binnen werken :S want 2 minuten was toch wel de E.T.A (Estimated Time of Arrival) dat we in zo'n boomstam konden stappen :S dat ging dus niet lukken en hebben we het maar in een apart vakje van me tas gepropt in de hoop dat het goed zou gaan ...
dat is het ook uiteindelijk gegaan gelukkig en ook met het water viel het best mee (we waren wel erger gewend) jacqie was geloof ik wel iets meer nat dan mij, maar dat was niet zo erg, je droogt daar heel snel weer op met 25+ graden en een heerlijk zonnetje :)

nou moet ik ff goed denken wat we nou allemaal hierna gedaan hebben (echt fijn zo'n goddelijk lichaam van een 18 jarige en hersens van een 70 jarige :S) nou ja iig hebben we nog een rond ritje gedaan in een soort treintje, waarbij je door allemaal verschillende landschappen kwam en ook eentje met molens :) en hebben we daartegenover nog ff zitten eten (ja het was toch alweer een uurtje of 2-3 verder ;)) wacht wacht wacht !! ik weet het weer, toen we van dat Splash Mountain ding verder liepen kwamen we langs de Big Thunder Mountain (ze hebben wat bergen daar hé :)) en toen hebben we daarvan een Fastpass gehaald, dat houdt dus in dat je een kaartje uit een automaat bij de attratie haalt met daarop een tijd wanneer je terug mag komen. je kan dan in een speciale Fastpassline gaan staan en je bent heel snel aan de beurt dan. wij hadden een kaartje met een tijd waarop we een uur later konden ofzow, dus toen zijn we eerst dat gaan doen wat ik hiervoor besproken heb ;)

daarna was het dan tijd voor "It's a small world" wat toch het de vrolijkste attractie onder de vrolijke attracties is !! deze heb je in de efteling ook maar hij heet dan Carnaval Festival geloof ik, maar ook al met zo'n aanstekelijk deuntje wat heel de dag in je hoofd blijft zitten. dat is hier niet anders alleen duurt deze wat langer volgens mij, maar verder iig allerlei poppen uit allemaal verschillende landen. ook natuurlijk uit Nederland :) met klompen bij een molen als ik me niet vergis. hij had nog net geen blowtje in zijn mond, een biertje in zijn hand en een bordje met Denemarken erop bij zich :S maar verder autentiek hollands hoor :)
na deze vrolijke bedoeling gingen we "Mickey's Toontown" ontdekken, dit hebben we alleen in 2 etappe's gedaan, want tussendoor zou ook de Parade nog beginnen !! jaaaa mijn eerste Parade !! :D

o'n Parade houdt dus in dat er een stuk of 7 wagens in 7 verschillende thema's (lees tekenfilms)langs komen rijden en daaromheen lopen allerlei disneyfiguren rond te dansen. nou dat klinkt niet echt bijzonder misschien, maar dat is het toch zeker wel, iig aan het aantal mensen te zien wat eropaf komt !! want het is nogal een organisatie zoiets. er wordt een heel parcour afgezet met paaltjes die ze in de grond kunnen steken en kettingen daartussen waar je dan achter moet gaan staan. al met al gaat het redelijk georganiseerd zoiets en wordt het geen grote chaos, want iedereen wil een goed plekje hebben en je moet de minder overgebleven plek om te lopen met veeel meer mensen delen, want zo'n parade werkt echt als een magneet !
wij hebben iig een goed plekje weten te bemachtigen, daar moet je ook wel een beetje geluk bij hebben hoor, want je weet niet precies wat er gaat gebueren en waar je het beste kan gaan staan. als de parade dan eenmaal begint zien we dus allemaal wagens langs komen. je kunt het wel vergelijken met een carnavals optocht, daar heb je ook allemaal wagens in verschillende thema's en hier hebben ze dan een tekefilm als thema. als ik het me goed herinner zien we bv. Hercules, de kleine zeemeermin, sneeuwwitje, peter pan, belle en het beest (Jacqie der favo) en pinokkio langkomen met al de bijbehorende figuren er omheen/op. ik wilde alleen nog grumpy op de foto zetten (die boze dwerg van de 7 dwergen) maar die kut grumpy liep steeds weg :[
uiteindelijk kreeg ik hem er toch nog aardig op vanaf de zijkant .....

toen de hele parade weer weg was worstelden we ons door de ontstane mensen massa heen en gingen weer terug naar "Mickey's Toontown" dit deel van het park is echt voor kinderen bedoeld maar wij laten ons niet uit het veld slaan door een stelletje snotterende kinderen :P zo hebben we in Roger rabbit zijn attractie gezeten, in Donald zijn boot, in Gadgets Go Coaster (die nog best eng was trouwens omdat wij veel te groot waren voor dat ding :P) en in Chip 'n Dale's treehouse waar Jacqie nog ff keihard der hoofd stootte :S
het enige nadeel was dat we nog in minnie's huis wilden, we waren ook in mickey zijn huis geweest daarvoor, maar nu wilde we dus bij minnie naar binnen, maar die was nu dus thuis ! das toch niet erg zou je zeggen, maar eens in de zoveel tijd komen die gasten ook bij hun huis staan en dat houdt in dat er gelijk honderden kinderen op af gestroomd komen !! :S daar konden we dus niet bij komen nu ze stonden precies voor de ingang .... nou ja dan maar door de achterkant naar binnen :P gelukkig stond daar niemand en konden we zo naar binnen sneaken :)
eenmaal binnen hebben we ff heel het keukentjie aan puin getrapt en de tv door de ramen naar buiten gedonderd .... uuhh, ohnee dat was in mickey zijn huis :P hahaha nee geintje, we hebben alleen ff rondgekeken en zijn weer naar buiten gegaan via de achterdeur. we konden niet door de ingang naar buiten, want daar stond ze nog handjes te schudden en op de foto te gaan. eenmaal weer naar buiten ge-sneaked besloten we weer Mickey's Toontown te verlaten ...